T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
KARAMAN VALİLİĞİ
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
NO: 2014/410
KARAMAN - (04.12.2014)
Karaman İl Özel İdaresi tarafından emeklilik nedeniyle 58 işçinin iş akitlerinin fesih edilmesiyle ilgili olarak İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünün 15.09.2014 tarihli ve 2014/319 sayılı basın açıklamasında; İl Özel İdaresi tarafından, aşağıda belirtileceği üzere aşırı personel giderinin olması nedeniyle 4857 sayılı İş Kanunu'nun 29. maddesinde 'Fesih bildirimleri, işverenin toplu işçi çıkarma isteğini bölge müdürlüğüne bildirmesinden otuz gün sonra hüküm doğurur.' hükmü gereğince, 14.08.2014 tarihinde Türkiye İş Kurumu, Yol-İş Sendikası ve ilgililere iş akdinin feshiyle ilgili olarak bildirim yapılarak 58 işçinin iş akitleri feshedilmiştir.
Kıdem ve ihbar tazminatları ile kullanılmayan izin paraları dahil olmak üzere kanuni bütün mali yükümlülüklerin yerini getirileceği, kurumlara ve ilgililere yazılan yazıda da belirtilmiştir.
İş akdi fesh edilen 58 İl Özel İdaresi işçisi hiçbir ayrım gözetilmeksizin emekliliğe hak kazanmış kişilerdir.
Böyle bir uygulamaya gidilmesinin en önemli nedeni olarak, aşağıdaki istatistiklerde görüldüğü üzere, personel giderinin bütçenin % 100'den daha fazla olmasıdır. Yıllara göre personel giderlerinin bütçeye oranı aşağıdadır:
2006 % 205 2009 % 136 2012 % 119
2007 % 155 2010 % 145 2013 % 112
2008 % 167 2011 % 113
Aynı zamanda Devlet Personel Başkanlığı (DPB) tarafından Karaman İl Özel İdaresine 84 norm kadro belirlenmiş iken, iş akdi feshedilmeden önceki sayı işçi sayısı 173 kişidir.
Karaman İl Özel İdaresini temsilen Vali Murat Koca ile Yol-İş Sendikası arasında iki toplantı gerçekleştirilmiştir. Birinci toplantıda değerlendirme yapılmış, ikinci toplantıda da birinci toplantıdan sonra yapılan değerlendirme neticesinde, 7 kişinin işine devam etmeleri yönünde idarece görüş belirtilmiştir. Fakat Yol-İş Sendikası temsilcileri, 58 işçinin tamamının işe devam etmeleri konusunda fikir beyan etmişlerdir.
İş akdi feshedilen 58 işçiden 19 büro personeli, 3 bekçi, 5'i ağır vasıta şöförü olmak üzere 10 şöför, 5 iş makinası operatörü, 4 formen, 3 aşçı, 3 asfalt işçisi, 1 topoğraf, 7 atölye ustası, 1 temizlik işçisi ve 2 içme suyu işçisi olarak görev yapmaktaydılar. İdarece Sendika ile yapılan toplantı neticesinde tekrar durum değerlendirilmiş, 15 işçinin kalabileceği belirtilmiştir.
Bu 15 kişiden Yol ve Ulaşım Müdürlüğünde görev yapan 9 işçiyle alakalı olarak İl Özel İdaresi İnsan Kaynakları Müdürü tarafından gerek yüz yüze, gerekse telefonla görüşme yapılarak idaremizce göreve devam etmeleri istenilmiştir. 9 kişiden sadece 2 kişi olumlu cevap verirken, diğer 7 kişi ise olumsuz cevap vererek 'Bu parayı bir daha bulamayız' diyerek teklifi reddetmişlerdir. Yazılı bir beyan istendiğinde ise herhangi bir yazılı beyanda bulunmayacaklarını bildirmişlerdir.
Elli sekiz (58) işçiden 49'u Karaman İl Özel İdaresinin asli işleri olan köy yolları bakım - onarım, asfaltlama, kar mücadelesi, kanalizasyon, içme suyu, alt yapı yatırımları gibi işlerde aktif görev almadığından dolayı bu kişilerin emekliye ayrılmasında yukarıda belirtilen işlerin görülmesinde herhangi bir aksaklık ve olumsuzluk meydana gelmeyecektir.
Çünkü bu kişiler İl Özel İdaresinin asli işlerinden ziyade masa başında görev yapan ve yerleri doldurulabilecek personellerdir.
Hukuk Devleti ilkesinin gereği olarak İdarenin iş ve işlemlerine karşı yargı yolu açıktır. Haksız bir şekilde işten çıkarıldığını düşünen varsa, bunların dava açmaları en tabii haklarıdır.
Yapılan bu işlem neticesinde Karaman İl Özel İdaresinin asli işlerinin yapılmasında herhangi bir aksaklığa meydan verilmeyeceği, bütçede büyük tasarruflar sağlanarak Karaman'da İl Özel İdaresinin hizmet alanlarında daha fazla yatırım yapılacağı hususu kamuoyu tarafından bilinmelidir." şeklinde ifade edilmiştir.
Bu bağlamda iş akitlerine son verilen 58 kişi, Karaman İş Mahkemesine işe iade davası açmışlardır. Karaman İş Mahkemesine açılan davalar sonucunda mahkeme idarenin işlemini hukuka uygun bularak 57 işçinin davasını reddetmiş, bir işçinin davası, davacının teşkilat sekreteri olması gerekçesi ile kabul edilmiştir.
Kamuoyuna duyurulur.